lördag 24 november 2012

Allers nöjders.

Försökte i morse hålla fast i kudde och täcke så länge som möjligt. 
Har varit så in i vassens trötter i flera dagar nu, har ibland känt att jag kunde ha somnat stående,
 så jag tog mig en rejäl sovmorgon idag. 
Sen blev det till att masa sig ut i ruggvädret för att göra handla lite, inte kändes det så där jublande glatt i hjärta och själ att tänka på att jag berättat för allt och alla att jag tänkt putsa mina skamligt skitiga fönster i helgen.
Nej, kände kylan krypa i kroppen när jag tänkte på hur förbaskat kallt det kommer vara om händerna när man ska vara i vatten och draget. Redan innan jag ens var på väg till affär´n.
Tanken på att krypa ner under täcket och fortsätta sova bort dagen var betydligt mera lockande.
Men när jag väl kommit hem så slog tjurskallen till och det hade blivit lite mildare väder -  gick putsandet av bara farten så nu kan jag sätta upp julbelysningen nästa helg utan att skämmas.
Lyssnade på Kossornas Planet som handlade om en skitviktig sak.
 
När jag väl var igång så rensade jag pelargonerna, som såg ut som ett gäng partypinglor som skakat loss lite för mycket, 
hittade åt mitt skrivbord som varit belamrat med allehanda papper och annat rat ett bra tag.

Så,

nu kan jag börja fixa med julkorten, 
pynta advent, 
njuta av en riktigt skön kväll med Downton Abbey
och 
vakna upp till en slapparsöndag i morgon.

Halleeeluja!

~ L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar