torsdag 28 mars 2013

Attjoo Attjoo Proosit.

Ja så har Påsken anno 2013 sparkat igång. Det har den senaste tiden pratats mest om påskväder och påskpyssel och en stadig ström av reklam om bästa påskmaten och påskgodiset. De flesta jag känner är på väg till eller har redan landat på nordligare breddgrader med siktet inställt på fjälliv med skoteråkning, skotta ner sig i en snödriva, sätta sig på ett renskinn, göra upp en eld och koka kaffe i sotupanna. Förhoppningsvis i ett fantastiskt vårväder.

Själv skulle jag denna påsk för en gångs skull jobba. Såg fram emot storhelgsersättning och att det faktiskt inte är så himla tråkigt att jobba sådana helger. Men så blir det inte. I stället får jag lov att tillbringa påsken i hemmets vrå på grund av en rejäl flunsa. Det blir till att festa loss på Bisolvon, Bafucin, Alvedon och en nässpray så dunder att man får endast spraya i näsan en gång per dag. Näsan är så röd och fin av allt snytande. Ingenting smakar gott. Inte ens ogott.

Visst låter det som en mysig påskhelg?

 Tur att jag i alla fall har mina två fyrfota sambos. Fast de tycker jag har varit ganska tråkig, för den här veckan har jag mest sovit och legat nerbäddad i soffan snörvlandes och hostandes.

Nåja, vad är väl en bal på schlottä.

Ni som nu är friska och har undsluppit denna ytterst otrevliga snorepidemi vill jag önska en riktigt skön påsk med massor av sol och gotter!


Prosit!

~ L.

1 kommentar:

  1. Krya på dig kära vän. Vi är framme i Sundsvall för rejält påskfrossande. Som tur är har vi redan gjort bort snörvlandes. *ta i trä* påskpussar till dig och dina lurviga sambos

    SvaraRadera