fredag 20 maj 2011

En grå liten mus.

Tjårven har ett antal fina leksaker som låter och skramlar och som är alldeles nästan sprillans nya. Men dom får ligga och samla damm. För hans älsklingsleksak är en 2,5 cm lång råtta som verkligen sett sina glansdagar. Som jag köpte för åratal sedan till någon av mina förra kattor. Veckan innan valborg försvann den. Tjårven var helt utom sig av olycklighet. Han satt nere i hallen och jamade högljutt flera dagar. Jag letade i varje skrymsle och vrå, men ingen råtta.

Så.

Dagen innan valborgsmässoafton då jag blev hemskjutsad av finStina och vi står här utanför och pratar så säger finStina: "är det den där som du har letat" och pekar på ett litet grått litet föremål i gräset. Och där ligger den. Denna fulskrämliga lilla sak som jag får gömma på nätterna för att få sova i lugn och ro.

Förmodligen så har T sprättat iväg den över balkongräcket i lekivern. Inte undra på att han satt i hallen och tjöt.

Men nu är den tillbakas efter sitt flygäventyr och en kärare återförening har jag inte sett på länge.




Snipp snapp snut och så fick Tjårvens skabbråtta komma hem till slut!


~ L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar