söndag 31 juli 2011

Hipp Hipp Hurra!!

Idag skulle farsgubben ha fyllt 84 somrar. Det firade jag med att baka en gokaka. Som jag avnjöt på min blomstrande balkong.




Gokakan då? Jo:  3 ägg + 2dl socker, 3dl vetemjöl + 3 tsk bakpulver, 50 gr smält smör, 1,5 dl vatten. Häll  i en smörad form med sesamfrön som "bröning", som fyllning smälte jag 100 gr vit choklad, 2 msk creme fraiche och några droppar lime, samt blandade  lätt sockrade skogsbär. Till det en klick vispad grädde.

Gottgottigottgottgott blev det tillsammans med en kopp kaffe.

2 kommentarer:

  1. Åh vad gott det ser ut med kakan. Jag ser minsann blompinnen som du smidde i Mattias Baudins smedja!!
    Kram!

    http://vintagesmycket.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. Nu har jag också hittat till dig:)
    Så frodigt du har på balkongen!
    Den kakan såg minst sagt smarrig ut, ska testa ditt recept:)
    Ha det gott/ Stina

    SvaraRadera