onsdag 18 april 2012

På påsklovets sista dag.



Idag är sista dagen på ledigheten som jag tog efter att ha jobbat hela påskhelgen.

Inledde lovet med att åka hem till mams ett par dagar.
 Hade ju lite jetlag efter den där fjortisfylleringningsväckningen jag råkade ut för påskaftonsnatten så det var  hur gött som helst att få åka hem hem för att inandas fjälluft och baravara.
Förutom baravara hann jag sträckläsa ut Sjöjungfrun av Camilla Läckberg en natt, grilla korv ute,
hälsa på faster M., tända ljus på farmors, farfars och papps grav,
göra en lov på plass´n i Tärna,
inhandla en bit torkat renkött
 och
 äta mammas flatpalt med smör, lingonsylt och stekt fläsk.

Så var nu den här långledigheten slut och jag har gått och varit sugen på gifflar med mandelmassafyllning ett par dagar så jag slog till på att sätta en deg.
Mina små älsklingar hade pausvila i jagandet av varandra och tog en tupplur medans jag bakade.

Om det blev goda gifflar?

Mycket!

~ L.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar