söndag 2 december 2012

Slow motion.

HA!
Äntligen fick jag som jag ville!
Det har snöat mängda i helgen!
Kung Bore har anlänt!

För övrigt,


efter några tämligen långlånga dagar med kattvaktande av en liten gråpälsad dam morgon och kväll, lördagsjobb,
 massage i fredags  och  - precis som massörskan sa - skulle ge mig rejäl träningsvärk
(känns som jag dragit en pråm alldeles själv),
har jag nu änteligen fått lite sovmorgon och kunnat njuta av att softa i min nya fina morgonrock - som jag köpt i födelsedagsjulklapp till mig själv, snyftat in senaste delen av Downton Abbey på svt play med en liten fyrbent lurv sovandes vid mina fötter på en filt. Så nu har man rensat tårkanalerna lite.
En riktig Slow motion söndag, som fortsätter i liknande tempo som den börjat. 
Som en arbetskollega så fint uttryckte sig en gång; jag vilar mig i form inför kvällen, då jag ska och kolla in Umeå Musiksällskaps julkonsert till vilken jag har fått en fribiljett till av Frk Hansson som spelar cello i nämnda sällskap. Jag får väl tacka hennes kära sambo för att han inte gillar såna tillställningar.
Fast han kanske ångrar sig när han vet att det även är med en massa tyllbeklädda brudar som ska dansa runt på scenen bara en bit ifrån där jag sitter. Nämligen på första parkett. 


En recension av ovan nämnda händelse kommer. 

Var snälla mot Varandra!

~ L.



 

1 kommentar:

  1. GOD MORGON frk myspys
    Nu tittar jag in till dig för ATT önska dig den mest UNDERBARA och GODA JUL av ALLA KRAAAM

    SvaraRadera