söndag 28 juli 2013

En dag i paradiset.

Jag och  frk Lundberg fick en inbjudan att åka ut till nästan-havet-stuga där vår fina C. har sitt sommarställe. I tisdags bar det iväg.


Åh,
det var lummigt, mysigt, stilla.
Det enda som hördes var susandet i trädkronorna, fåglarnas kvitter, grannens vattenspridare, och katten Miss Torres bjällra plinga när hon kom springandes.

Åh,
God somrig mat fick vi.
Drack drink på Russian och Körsbärsvin från Solberg tror jag det hette. Man blev lite lullig i skallen då det var varmare än varmast ute. Men GOTT!!

Åh,
Timmarna rusade iväg fastän det kändes som om den stod stilla där i detta fru C´s paradis på jorden.
Vi kom vid 10:30 och åkte vid 16-tiden.
Vi gjorde inte mycket mer än åt gott och drack gott. 
Åh,
 så fick jag ligga och gunga i deras hammock. 
Jag förstår varför hon vill flytta dit på heltid.











 


















Åh,
Jag förstår varför hon kallar det för Änglagård.

Tack än en gång ödmjukast för att vi fick komma och hälsa på!

Kan säga att jag kom hem och var alldeles nöjders och kändes som man fått ladda batterierna ordentligt.  

Det enda jag var lite besviken över att det inte blev någe bad i havet. Hade tagit med mig stassen. 
Men he få bli nån annan gång. 


~ L.

1 kommentar:

  1. Åh, vad du skriver fint:)Vilka fina foton dessutom! Kram till fina du! DU är Välkommen åter, snart igen:)

    SvaraRadera