måndag 29 juli 2013

Absolut ledighet.

Nu först idag, eller i morse, har det som gått in att man Faktiskt Har Semester.
Det är måndag men jag har blivit dagavill och kan inte känna att det är en vardag.
Att göra saker som faller en in och inte ha några tider att passa. 

Hade en liten grillfest på min balkong i lördags vilket var hur trevligt som helst. Sent blev det. 
Och Mycket disk, men det visar ju att vi var Många och Glada. Att sen på söndagen veta att man slapp ställa väckar´n till måndag morgon för att fara och jobba var gött.

Jag och frk. Jane åkte idag och hälsade på en liten bebis vid namn Ebbe och hans coola morsa Anna-Karin. Han gjorde entré i slutet på maj. Rödlätt liten kille som är ganska nöjd med livet för det mesta. 
Han skrek inte när jag höll i honom heller.
Antar att jag fick godkänt. 

I present fick han sitt första exemplar av Mamma Mu när hon åker bob - vi känner att han behöver ha en viss del kulturell utbildning även från tidig ålder. 
 Samt 
att vi hittade en "svarta tavla", i vars mitt man ska göra ett hand- eller fotavtryck i en typ av lera, av den lille gossen. Hans första konstverk tänkte vi.

I övrigt är det skönt att det regnar, för då kan man kura i soffan och läsa en bok. Så länge man har lust.

Snacka om Absolut Ledighet.

Amen.

~ L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar