torsdag 25 juni 2015

Hellre regn än krig.

Ute strilar regnet ner för fönstren och  man ser inte hur skitiga fönster jag har.
Borta är de varma dagarna midsommarhelgen bjöd på med många timmar på balkongen.
I väntan på den nya högen med böcker från Adlibris ska dyka upp har jag börjat läsa böcker som jag fått/lånat som legat och väntat i bokhyllan på att bli lästa.
Jag har ju en aningens begränsad rörlighet så det är bra att hjärnan i alla fall får stimulans.

I övrigt så tar jag hellre regnet än den hemska värmeböljan i Pakistan där folk dör i mängd.

 När
 jag  lyssnar på den fantastiska  Terese Christiansson `s sommarprat i P1 så tycker jag att regniga dagar är en piss  (ursäkta franskan)  i oceanen jämfört med det elände hon har fått bevittna som utrikeskorre i länder som Afghanistan och Gaza.
Hon gör dessa reportage med livet som insats. För att i hopp om att vi som lever i en fredlig avkrok av världen lyssna på det hon och alla andra dessa modiga journalister har att berätta och att vi kan hjälpa till på något sätt.

Jag hade ingen aning om vem hon var när hon började prata idag. Nu kommer jag att berätta för alla jag känner (och för den delen inte känner ) om denna fantastiska kvinna!
Jag
kommer att kolla upp det hon har skrivit hittills och hädanefter hålla koll på det hon gör.

För det hon sysslar med är äkta Girl Power!

Amen.

~ L.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar