torsdag 7 februari 2013

Helgpreparering.

Så går det mot jobbarhelg och lediga dagar har varit precis vad lediga dagar ska vara nämligen lediga.
Sovmorgnar, långfrukostar, mittidagenlur, massor av värmeljuslyktor tända ( - givetvis 100 % stearin).
Ingen kan då anklaga mig för att ha för många lampor tända i vintermörkret.

Vant- projektet går framåt.

Hittade häftig sida om uppfiffade gator och hörn.
Kanske nåt för de som målade de urtrista beiga busskurer i höstas här i stan?

Enda dramat har varit att min lille fyrbente sambo blev lite för närgången med en värmeljuslykta igår och jag fick gnugga honom ren från stelnat stearin. Tack vare den fina borsten jag fått av min kära svägerska Lena så kunde pälsen borstas ren och jag slapp försöka klippa/raka den stackarn. Vi var två som hade hjärtklappning det kan jag säga. Han återhämtade sig dock ganska snabbt och nu är han tillbaks i aktion om man så säger. Men han har lärt sig att inte peta i allt som dinglar och hänger.

Just i detta nu så ligger den unge herrn i fråga och laddar i gungstolen inför nästa bus.
 Som förhoppningsvis inte blir lika dramatiskt som det igår kväll.

Va snäll med varandra.

~ L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar