söndag 26 maj 2013

Blomsterlängt och balkonglat.

Så var då sista helgen i maj snart till ända. 
Efter en vecka med gårdsstäd, middagsbjudning på balkongen och en hel del sol får mig att känna sommarspritt i benen. Både jag och gammkatta längtar efter att få massor av blomster och blader i vår lilla 7 x 2 meters trädgård. I väntan på det får man nöja sig med att skåda grönskans framfart runt omkring. Grannens rabarber har skjutit ur jorden som om den blivit vattnad med raketbränsle.

Lördagen var det tänkt att den skulle spenderas bland Kullar& Klang vid Vindelälvens strand, men det blev till att stanna himme. Fick istället lunchbesök igår av Frk. Katarina och större delen av dagen spenderades på ovannämnda balkong. Läsandes, ätandes frukost, dricka kaffe och njutandes av grönska & fågelkvitter.

 Var så trött och nöjd igår kväller att det bidde ingen läsning utan jag somnade omedelbums.
 Trots jag spenderat dagen med att göra lite och ingenting. 
Fast jag har inte det minsta dåligt samvete för denna latardag.
 Eller snarare helg skulle jag väl säga, då jag inte gjort mer knop än nödvändigt idag heller. Det måste man göra ibland för att ladda batterierna ordentligt. 

Såg K Special om Siri Derkert.  Hon var en riktig hippie långt innan det begreppet ens fanns. Med starka åsikter om både samhälle och konst. Di där gamla konstknarrarna från 180-kallt fick sig en och annan känga av denna häftiga donna. Sevärt!

                                        Fjolårets upplaga av blomster och blader.

Vill man se mera grönt  kolla här .



Vad jag bjöd på för lunch?

Det blev en skruvad pasta kokad i gurkmeja. Bacon och svamp i en sås på créme fraiche, philadelfiaost, sambal oelek, svartpeppar, salt och balsamvinäger. Till det hemgjort focacciabröd med oliver och rosmarin.




 ~ L.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar