tisdag 21 maj 2013

Norrländska solrosor.

I helgen som var tog jag ledigt och gjorde inte mer än nödvändigt. Förutom att göra en visit på Kulturnatta och kolla Hoven Droven så var mitt programblad för helgen alldeles blankt. Det blev spontanhäng med en kompis och jag blev bjuden på middag både lördag och söndag. Tack för det Frk C. Kände mig väldigt bortskämd över att inte behöva laga käk själv. Naturligtvis såg jag hockeyn. Kanske till grannarnas förtrytelse då jag hade oändligt svårt att sitta tyst och stilla när det blev mål och spännande straffomgångar. Lyckligtvis till Sveriges fördel. Kan säga att min hjärtfrekvens var på MAX. Tjårven glodde lite misstänksamt på mig och undrade om det helt slagit runt.
   Blev lite eurovisonstittande också och denna Petra Mede var ju helt fantalastisk! Ingen stel skönhetsmiss som bara står och ler utan har hjärna också. Även Sarah Dawn Finers alter ego Linda var ju helt kanoners.
 Loa Falkmans nationalsjungande blev ju en ny tradition som vi gärna kan fortsätta med. Likt nyårstalet på Skansen. Däremot den där bönan som framförde USA´s nationaltrall kunde man ju ha lämnat hemma. Tror till och med de amerikanska skridskogossarna hade svårt att hålla sig för skratt när hon klämde i och det lät rent förj-gt tragikomiskt. Hujjedamej. 

Helgens vädergudar var ju välvilligt inställda också och lät solen flöda över hela Svea rike.
Som toppen på all denna fantastiska kavalkad av trevliga händelser så kom mina söta små granngossar till lintottar Erik och Axel och gav mig dessa fina "Solrosor".


Kan man bli annat än varm i hjärtat?!



~ L.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar