måndag 3 oktober 2011

En helt vanlig måndag.

Så var det vecka igen. Efter en helg med massor av trevligt göra som att se film, luncha med kusin, läsa helg DN, börja ny bok, se ännu mera film och äta govaniljbulla, njuta av höstens färgprakt som har börjat. Och bara vara.

Man vaknar av ett en hungrig Tjårv kurrar och gosar med en för att man ska pallra sig upp och ge han och Prinsessan mat - då man drömmer som bäst och vill bara ligga kvar under det tjocka täcket och kura och fortsätta drömma.

När man försöker väcka liv i kropp och själ så får man börja peppa sig med att det är inte bara jag som måste kravla mig upp ur värmen och sömnlandet. Och att det kan bli en riktigt fin dag trots allt.



Och en fin dag blev det. Lunch med Elvy på hennes favvoställe så då fick hon bli glad. Jag fick krama en massa goa tanter. Jag fick promenera i solens sken med en go dam under en klarblå himmel. Fick hjälpa en arbetskompis vars stortå hade oturen att hamna under en tvättställskommod som fått för sig att hoppa ner från väggen. Läste en väns blogg och fick glädjas åt att ett vaniljhjärta som skänks kan sprida sån glädje vidare.  Ska njuta av ett varmt skönt bad och sen krypa ner i en varm och renbäddad säng för att läsa en bra bok innan man släcker lampan.

Och innan jag släcker ska jag tacka för en finfin dag med massor av glädje och värme.

Sov Gott.

~ L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar