onsdag 5 oktober 2011

Telepati om kanelbullar.

I morse, på min lediga dag, när jag fikat frukost efter skön sovmorgon, satt jag och läste en blogg som min väninna  Sofia rekommenderat. Bara en stund ättapå skickar denna kära Sofia ett sms om att hon  är ledig och har haft sovmorgon och undrar hur jag har det. Jag svarar att jo dito och undrar om hon vill komma över på en kopp kaffe. Och jo svarar hon. Sen ringer hon upp och frågar om jag behöver nåt från affären och jag säger att jag är såååå sugen på kanelbulle då det var den dagen igår och jag åt ingen. Hon svarar att : "Åååååå det var ju hon med, så hon skulle köpa såna och ta med".

Och tänk, att något så enkelt som en vetebulle fylld med kanel, socker och smör kan vara något av det goaste man kan få tillsammans med en kopp gott kaffe. I sällskap med en go vän dessutom en solig höstdag som denna.

En får tacke.

~ L

1 kommentar:

  1. HÄRLIGT..att få dela en kanelbulledag med en vän..vad kan kännas bättre JUST då än det..måste nog baka lite kanelbullar fick lust till det när jag läste ditt inlägg Hoppas dagen som NU är här GER dig lika mycke mysglädje Kram/inger

    SvaraRadera