söndag 1 juli 2012

Vanligtvis inte.


Efter en trevlig helg med trevligt umgänge både fredag och lördag så var det skönt att
bara vara hemma idag och slappa på min soliga balkong.
Särskilt då jag inte fick sova,
 tack vare Herr och Fru Kaja som hade ett långt äktenskapligt gräl utanför mitt sovrumsfönster  i gryningen.
De höll på säkert en halvtimme och kraxade högljutt åt varandra.

Typ:

- Det gjorde du visst det!
- Nej det gjorde jag inte alls, det var du!
- Nej det gjorde jag inte alls!
- Johodå! Som vanligt!
- Nähädå!
-Jo!
-Nä!
-Joho!
- Nähääää!
-Jo!
- Nä!
-Jo.
-Nä.

Hade jag haft en hagelbössa så hade blivit tyst tidigare.
Fast grannarna hade nog inte uppskattat det.
Inte ordningsmakten heller.

Men det var i alla fall skönt att se solen skina när jag väl steg upp.
Sen inta en riktig smarrig brunch på balkongen och läsa DN. i lugn och ro.
Tacksam för att jag hade semester och inte behövde jobba delad tur,
 som jag vanligtvis skulle ha gjort denna söndag.

Hurra!

~ L.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar