tisdag 31 juli 2012

Postumt Grattis!!

Idag skulle min älskade pappsen fyllt 85 år.
Tyvärr så gick han bort den 29 juli för 23 år sedan.
Men hade han levt hade det blivit ett sjujävla roligt kalas.
Med massor av god mat & dryck, sång, dragspel och dans.
Och massor av roliga historier och skratt.
För
farsgubben var en jäkel på roliga historier.

Istället har jag tillbringat dagen med systeryster, tänt ljus och pratat roliga minnen.

Ibland känns som en evighet sen han dog och ibland som det vore igår.
Jag minns fortfarande vad jag gjorde kvällen innan och hur det kändes när mamma ringde vid 7-tiden på lördagsmorgonen och berättade vad som hänt.

Men idag känner jag
Kärlek
&
Glädje
i
Massor.

Och

Jag är Så Stolt att

Du

är Min Farsa.

För du gav mig kärleken till skog och fjäll.
Du lärde mig veta hut (ja ibland gjorde jag som du sa).
Du gav mig kärleken till musiken och hantverk.
Du gav mig envisheten och att aldrig ge upp i första taget.


 

Jag Saknar Dig farsgubben
men jag vet
att du är där uppe någonstans ovanför regnbågen
och är med mig
varje dag.


Grattis Papps.

Yours Truly,

~ L.








1 kommentar: