fredag 23 november 2012

Blunda och drömma sig bort.

I går morse fick jag ett sms av en kompis att det gick ett program om älgjakt i min hemby .
Det är inte lite man fick lite hemlängtan och få gå i skogen, göra upp eld och kok kaffe te sotupanna.
Kanske grilla en korv eller tre. 
Äta lite torkat renkött. 
Bara sitta där och njuta av lugnet och lyssna till ljudet av sprakande eld och bli inpyrd i ve`röken.

Häftigt är att han följde med en kvinna.
Häftigt är att han som intervjuar 
är ett ättelägg till min framlidne granne hemmavid - som var en riktig skogsmulle.

Själv blev jag ju snuvad på den där jaktupplevelsen i höstas men det kommer flera tåg.
Hoppas jag. 
Om nu inte fröken Hansson ändrar sig nästa år och man hamnat i onåd.
Och om fröken Hansson inte gör om sin bragd och skjuter fullt innan ens jag hinner vara med.

Amen. 

~ L.
 

 



 





2 kommentarer:

  1. Lycka till med att hamna i onåd hos mig! ;) :*

    SvaraRadera
  2. Mkt mysigt program!

    SvaraRadera