onsdag 29 juni 2011

10 års jubileum.

Midsommaraftonen för 10 år sedan tillbringade jag i ett av mina paradis ett par mil utanför sta´n där jag bor. Jag var fårvakt två veckor och då passade jag på att tillsammans med ett gäng goda vänner fira midsommar på detta vackra ställe. Solen sken och vi åt och drack gott. Lekte en massa tokiga lekar som bara min kompis Elvy kan komma på. Som att "kappdricka" 10% Arboga öl ur nappflaskor (jag vann), såga och snickra ihop en fågelholk (gick inte lika bra), köra skottkärra och gissa melodier som ens medtävlare fick nynna med hörlurar på (vann jag också). Men roligt hade vi. Och jag hade trevligt nu också. Bara lite stillsammare trevligheter.



Den lokala puben i Vännforsbäck. I det gamla växthuset. Mysigt värre med fårskinnsklädda stolar och broderade dukar.

Sonen i huset har gått bryggarkurs och här höll de övriga fyra festdeltagarna på att prova fjolårets öl när jag kom.

Lite utlandskänsla med dessa fina nischer med ljus och blomster som fanns på uteplatsen.

Utsikt från den fina uteplatsen. Nedanför det öppna grönskande landskapet flyter den vackra svindlande vindlande Vindelälven fram.
 

Grillad lax med chipotlesås, koriander & melonsallad, Grönsallad från deras egna land, romröra och fetaost.




Att se dessa två vackra nordsvenskar komma och lufsa från skogen i den begynnande dimman var en skön syn.

 

Hönskollektivet.  Morsorna satt och halvsov på sin pinne medans deras små avkommor sprang omkring och pep ljudligt.


Fem minuter kvar av midsommaraftonen 2011.

Fåren ville inte vara med på bild.

Å så fick jag detta  trevliga meddelande via mobilen:

 

Tilläggas ska också att undertecknad höll sig nykter och skötsam - vilket  ju inte var fallet midsommarafton för 10 år sedan.

~ L


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar