onsdag 1 augusti 2012

Jetlaggad.

Ja gudändainihimlen vilken jobbarhelg det blev.
En söndag började som delad tur och slutade med heldagsjobb
från 7 till 21:30 p.g.a sjuka kollegor och svårt att få tag i folk.
På det jobba heldag måndag.
Men det gick ganska bra i alla fall.
Ingen blev glömd och alla fick den hjälp de skulle ha.
Däremot så tog hjärnkontoret semester måndag eftermiddag i form av svårigheter att uttala vissa ord och jag har nu "uppfunnit" en egen sökmotor. Boobla.
Det är ju trevligt att man kan roa kollegor med diverse konstiga uttalanden när tröttheten sätter in.
Att det dessutom var närmare 90% luftfuktighet i måndags kanske gjorde sitt till.
Hjärnan insvept i fuktig dimma. Och så trött på det.
Jag får tänka att det kunde ha varit mycket värre.
Jag kunde ha gjort som killen som glömde en lånad Stradivarius på tåget.
Det mesta jag har glömt var en kasse full med lussebullar på bussen en morgon när jag var trötter.
Men imorgon är det sovmorgon ända till kl.15 om jag så vill.

Tack och Amen för det.
~ L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar