måndag 7 januari 2013

Gammalt och nytt.

Ja.Så har då Anno 2013 blivit en vecka gammalt. Ett år som började rätt trevligt med att skåla in det nya hos brorsan m. fru som vanligt,  för att följas av en mensvärk från helvetet resten av den natten, vilket sannerligen gjorde januaris första dag till något alldeles utöver. Knock ut skulle man kunna säga. Sen fick jag feber och ont i halsen så det var bara att stanna hemma från jobbet och dra täcket över huvudet och försöka sova bort skiten.

 Resten av veckan har tett sig lite ljusare och i söndags fick jag äran att dopsjunga för en liten stinta vid namn Lilly. Hon skrek inte en endaste gång utan verkade mest förundrad över alla människor som satt där och hade en tår i ögat. Senare på kvällen fick jag veta att en av mina kusiner hade gått bort. Känns overkligt. Det var visserligen väntat men ändå. Söndagen blev som en sorts dualistisk upplevelse. Ett hyllande av ett nytt liv i nästan samma veva som döden passerade förbi. Att Det Ena existerar inte utan det Andra.

Önskar nu att Lilly får ett långt och innehållsrikt och kärleksfullt liv
&
Att min kusin, som påbörjat en för oss andra levande, resa mot okänt mål, 
blir mottagen och ledsagad av våra förfäder.


Till er andra önskar jag att ni får ett alldeles alldeles 
Fantastiskt År 
med
Mycket
Kärlek
Värme 
&
Ljus.

Det löftet har Jag gett Mig Själv.

Amen.

~ L.


1 kommentar:

  1. Tusen tack åter igen för den fina sången! Du är verkligen duktig och vi uppskattade verkligen att du ställde upp! Vad tråkigt att höra om din kusin... Hoppas du mår bra trots omständigheterna. Har säkert skrivit det förut men det är så fint att läsa din blogg. Kram på dig! /Lina

    SvaraRadera