söndag 20 januari 2013

Söndagsbakis.

Efter en vecka med mycket, så var det skönt med en helg i hemmets lugna vrå.  Fick väntat besök i lördags från frk Jane och frk Nina. Gräddade våfflor, hemgjord hjortronsylt och grädde.

 Idag började jag längta efter nybakade bullar och då jag inte kunde bestämma mig för vanilj, kanel eller mandelmassa blev det ett litet gäng av varje. Medan jag väntade på att degen skulle jäsa, passade jag på att måla klart en tavla, göra ett färgtryck på en tröja, kolla vinterstudion och Englands finaste hem -final 2008. Inte vore det fel att få bo i slottet som vann eller kvarnhuset heller för den delen.

Riktigt skönt att bara vara hemma och påta i på och inte vakna bakis efter att ha varit ute halva natten på baluns eller måsta upp i ottan och släpa sig till jobbet.

Det enda som blev bakis i helgen var våfflorna och bullarna.  Och de blev jättejättejättegoda!

~ L. 


2 kommentarer:

  1. Åh vad det lät gott. Bullar och våfflor är ju så mumsigt. Kram på dig vännen!

    SvaraRadera
  2. Du får höra av dig om en träff så ska ja bju dej på både våfflor å bulla=)

    Kram på dig tillbaks Fina Du !

    ~ L.

    SvaraRadera