torsdag 24 januari 2013

På tryggt avstånd.

Har laddat inför morgondagens sorglighet med ett långt varmt bad. Har varit en del spring på jobbet idag så he va gött å få mjuka upp stela muskler i värme. Har också fixat minnesblad från mams,  mig och brorsan. Tycker det känns bättre att göra något själv än att skriva ut nåt massproducerat datablad.

 En  tacksamhetens tanke till min kollega som fixade vikarie för mig lördag förmiddag också så jag får vara ledig i helgen. Att veta att jag får sova ut på lördag känns nästan obeskrivligt skönt då jag måste upp tidigt i morgon för att sjunga upp mig. Vill ju inte låta som en skadskjuten kråka när det väl gäller. Kommer att vara nog jobbigt ändå så jag behöver allt magstöd jag kan få.

Sen är jag då också väldigt tacksam för att jag bor i denna vintriga del av världen och inte i norra Sydafrika, där cirkus 15 000 krokodilisar sjappat från en farm.

Och som jag ser det är risken minimal att nån av dessa masstandade kreatur skulle förirra sig till min del av universum.

Nu blir det lite Hela England bakar - mycket roligare och intressantare än svenska varianten. Å sen marsch i säng. Förhoppningsvis utan att drömma om krokodiler.

Sov så gott och var snälla med varandra.

~ L.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar