onsdag 9 januari 2013

Tok ilet.

Decembermånad passerade ju för de flesta förbi fortare än ett höghastighetståg och inte mig undantaget. Alla dessa måsten och göranden, dygn med för få timmar. Helst av allt hade man velat göra "en björn" och gå i ide. Nu hade ju det inte varit populärt i det här hushållet då mina två fyrbenta sambos kräver en del omsorg. Men drömma kan man ju alltid.

Men så igår, var det som att jag fick ett tok il  när jag kom hem - trots mycket göra på jobbet  - och stortvättade, rensade ur den gamla garderoben och hängde in i den nya finare, diskade, torkade köksgolv och skurade badrummet. Å sist skrubbade jag upp mig själv.
          Blev sent sent innan jag kom i säng men jag somnade ovaggad  med den trevliga vetskapen att två lediga dagar väntade.


En skön känsla när man har städat ut en massa gammalt skräp och nu går in i något nytt och fräscht. Nu kan det ju gå ett par månader tills nästa il, men det är framtiden.

Eller som di säger på franska: Que sera, sera.


Amen.

~ L.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar