söndag 10 augusti 2014

Välkommen till Min trädgård anno 2014.


Har härmat min kära svägerska Lena och använt min gamla avlagda cykels hjul som spaljé och skydd. Det senare för att min kära frk misse inte ska äta på den rödrosa blomman.
Hon har dock försökt nå den, men nu får hon nöja med att sitta och stirra på den på avstånd.
 
Tomatplantan har växt rejält och det är nästan så att rosmarinen inte syns alls. Nästa år blir det egen stor kruka för tomaten tror jag.
Hade gett upp hoppet om att det skulle bli några tomater men nu har det "ploppat fram" massor av små gröna frukter som jag väntar på ska mogna.
Ett av mina 2 champagneglas med gravyr gick av förra året och istället för att kasta det använder jag det som prydnad i en kruka. Likaså gäller för glaskupan - som kommer från mitt barndomshem där det en gång tjänade som lyktglas för brolyset.
 
Katterna har jag fått för längesedan och eftersom jag har så många prydnadssaker fick dessa två figurer bli trädgårdskatter. Och då menar jag de i stål.
 
Har gett bort min trätrall till grannen - där den numera tjänstgör som altan/duschhörna utanför deras bastu vid sommarstugan. Det enda jag behövde göra var att hjälpa till att få det över balkongräcket. En vinn-vinnlösning helt enkelt.
 
Istället lägger jag Bergofloor som är betydligt enklare att hålla efter och om jag tappar ner något så behöver jag inte hålla på och lirka med pincett eller vadjagkantänkasbehöva för att få fram det som ramlat ner och hamnat under själva trallen. Underbart!
 
Det nya "altangolvet" är återvinningsbart och man klickar bara fast plattorna i varandra och behöver man skarva så är det bara att använda sticksågen och kapa i lämpliga bitar och klicka fast. Det känns som jag fått ett helt nytt uterum och det verkar också ljuddämpande.
 
Och
 absolut fritt från trästickor och spikar som börjat röra på sig p. g .a slitage.
 
Även humlorna trivs som synes.
 
Man kan inte annat än må gott i den här trädgården.
 
 
 
~ L.
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar