onsdag 14 oktober 2015

Låt den rätte komma in.

Bättre sent än aldrig.

Har aldrig varit någon fan av böcker eller filmer/serier som handlar om vampyrer eller zombies. Tycker världen kan vara otäck nog som den är ändå utan att den skulle befolkas av blodtörstiga och/eller hjärnätande odöda. Fast nu när jag ändå hade denna bok i min bokhylla - utan att jag visste om det (ibland är folk snälla och donerar böcker till mig),  var det ju lika bra att läsa den.


Jag kan förstå att den blev populär, fick priser och blev filmad.
Trots all brutal blodtörstighet  har den en hel del humor och jag, som är uppväxt på det glada 80-talet,  känner igen mycket av det som beskrivs- förutom att jag slapp vampyrerna.


Så är du less på att läsa kärleksromaner och vill vidga din litterära horisont ska du släppa in denna bok över tröskeln.

~ L.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar