söndag 25 oktober 2015

Söndagsro.

När jag tittar ut genom fönstret 
ser jag att träden har nästan tappat alla sina löv och det blåser.
Himlen är grå och gatorna våta av nattens regn.
Tänder ljuset  i vardagsrumsfönstret.
Av grannarna hörs det nästan ingenting.
Dricker mitt morgonkaffe och i bakgrunden hörs P4.
Tjårven ligger och slumrar på massagebänken.
 

Tror alla skulle behöva "ta lite höst" i sitt liv.
Dvs stanna upp och bara vara nu.

Utan att fundera så mycket på vad som varit och vad som komma skall. 

Har äntligen fått en tid på ortopeden, så att göra min dagliga träning  känns ännu mera meningsfull. Att det lilla jag kan göra leder till något större och bättre så småningom. 

Jag hoppas att Du får lite söndagsro också.
Sätt på någon vacker musik som du tycker om och tänd ett ljus.
Drick en kopp te/kaffe och njut.



~L.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar