onsdag 21 mars 2012

Det gåtfulla L:et.

Jag har börjat samla på vackra glas med gravyr. 
Jag vill inte ha dussintalet av varje sort  -  utan jag tycker om att hitta enstaka glas med olika graverade mönster. Som jag använder också. Att få duka med när man har goda vänner på mat är ju en fröjd.  

Tänk om alla dessa gamla vackra glas kunde berätta vilka fester dom varit med på. Eller kanske en kärleksmiddag kanske? Vilka har ägt dessa glas? Vad var dom för ena?
Som det här otroligt fina glaset som jag hittade på myrorna för ett tag sedan.
 Som jag blev så förtjust i för att det är graverat med mitt monogram.
Som ser ut att vara handblåst då det har en ojämn botten.
Som jag fick det för det facila priset 15 kronor.

Rena rama julafton var det.

Mais Oui.


~ L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar