lördag 31 mars 2012

Isprinsessor och raggsockor.


Min mamma har alltid tyckt om att titta på konståkning,  så även jag.
Vem glömmer väl inte engelska paret Torvill & Dean när dom sopade banan - förlåt, isen, med sin version av Bolero.
När jag var liten så drömde jag om att bli en isprinsessa. Jag brukade köra piruetter och dylikt på parkettgolvet i vardagsrummet iklädd raggsockar (och andra kläder naturligtvis) - som gled bra. Var inte så dålig på göra piruetter på riktigt heller kan jag säga.

I torsdags kollade jag in en annan riktig isprinsessa. Och jag tror nog den mest inbitne avigkart mot att konståkning inte är en riktig sport håller med om att hon är kanonbra.


Visst är det så att man skulle vilja ut och leka ispirat själv?

Och.

För er som inte kommer ihåg det engelska isdansarparet med deras Olympiska segerdans 1984 så "ger" jag er den nu.
Får ursäkta för den lite dåliga bildkvaliten, men det var ju innan HD och annan högupplöst pixelsuperteknik.

Enjoy.






Visst är dom fantalastiska!?! Har sett dom dansa i Dancing on ice och det är still going.

Själv får man numera leva på gamla meriter och drömma om att i nästa liv....
Amen.

~ L

1 kommentar:

  1. GOD morgon..skickliga åkare som är en njutning att se..deras otroliga konsentration och åkning
    innan jag nu går vill jag önska dig en TOPPENFIN o HÄRLIG PÅSKHELG..med många goda ägg av alla de slag Glad Påsk Kram

    SvaraRadera