tisdag 13 mars 2012

En jobbig helg utan tonartshöjningar.

Ja, då har man avverkat mars månads långhelg på jobbet. En helg som faktiskt varit en av de lugnare - trots en temporär minnesförlust i form av glömda hemnycklar när man var väg på hem på vila under söndagens delade tur. En dag med flitigt utnyttjande av kommunala färdmedel och man tackar sin lyckliga stjärna att man har månadskort.

Så vad gör man då på sin lediga dag?
Sover ut längelänge?
 Ligga på sofflocket och pilla navelludd?
I wish.
Vaknade halv sju.
Pigg som en lärka.
Gjorde frukost.
Gjorde en rajd med dammsugaren.
Diskade.
Snodde ihop en rulltårta.
Och.
Nu sitter jag här och dricker gott kaffe och väntar på att den där halvsurdegen ska jäsa klart så man får baka sig nå gott hembakt matbröd.  

                                                         
Annars då?

Jag tyckte att rätt låt vann och att man ska int sura för att man kommer tvåa. Är en tävling och det kunde ha gått hursomhelst. Kunde till och med ha blivit han som kom sist som vunnit. Det är ju det som är det skojjiga. Vi är ett land med 8 miljoner + några till  invånare och alla har inte samma smak när det gäller musik. Fast inte hade jag surat om nummer två vunnit. Eller något annat bidrag heller för den delen. Röstade liks på en västerbottning och inte blev jag sur för att hon inte vann.

Och det kan man ju se att en del av de deltagande i denna musikala tävling tycker att hon har en fantastisk pipa i nedanföljande klipp. Inga sura saltgurkor där inte.





Sen så måste jag bara få ge en stor kredd till den människa som kom på Helena B´s alias Majsans replik:

Mitt sexliv är som en schlagerlåt. Det varar i 3 minuter och har man tur så får man till en tonartshöjning i slutet.




Mycke kärlek.

~  L 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar