söndag 17 juni 2012

Fågel Fisk & Mittimellan.

 
 

Efter att  Svenska fotbollslandslaget fått på nöten av England i fredags, så vad lämpade sig bättre än en tur med Fru Kram & söner ut till deras paradis i Laxögern som plåster på såren.
Inte för att jag är särskilt deppad, nån måste ju vinna och nu gick det inte så bra för vårat lag. Eller som en del kommenatorer har börjat säga; Det var fel fot.
I alla fall.

Vi hade tur med vädret. Jag fick umgås med TuffErik och hans lillbrorsa Axel.
Var assisterande målarpiga.
Vi åkte till Kvarken fisk och fick kolla in premiären av laxfisket och laxar större än lillbrorsan Axel, och Erik för den delen. Kollade om dom sålde vithaj men icket.
 Käkade laxburgare och njöt av havsutsikten.
Sen åkte vi tillbaks till det vackra röda timmerknutshuset, hämtade fiskespöet och traskade ner till bryggan tog en kaffetår och fiskade själva.
Mest Erik. Som fick sig en fin aborre på kroken.
Som han envisades med att kalla för gädda.
Vi såg herr och fru  gräsand x2  ute på lördagskryssning med sina ungar.
En svan som dök efter mat.
Efter kaffet  la man sig på rygg och softade under blå himmel med vackra molnkonstellationer.
Som taget ur en Da Vinci målning. Var bara di där keruberna som fattades.
När jag gick en runda runt huset,
 kom en lite harpalt skuttandes och satte sig endast 2 meter ifrån mig.

Efter allt gofikande och golunchande så kändes det finfint att göra en rejäl
långpromenad elljusspåret runt när man kom hem.

Kan säga att jag somnade ovaggad. Utan att räkna ett endaste får.

 
~ L 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar