måndag 25 juni 2012

Semester. Semester. Semester.


Första semesterdagen och vad gör man?
Jo, man vaknar okristligt tidigt naturligtvis.
En så där kl. 05:32:07
Hurra.
Och man kan inte somna om.
Fastän man ligger och tänker på att man vanligtvis vid den här tiden skulle måsta masa sig upp och till jobbet, men icket.

Så istället för att ligga och sura över att jag int´ kunde sova säng säng säng så drog jag på mig träningsstassen och tog en 4,5 km´s runda på elljusspåret.
Jag och de där myggdjävlarna. Dom verkar aldrig sova. Eller så jobbar dom i skift.
Enda positiva med det där ofrivilliga sällskapet är att man går lite fortare.
Blev nog personbästa i morse.
Hurra!

Igår
fick jag göra en liten smakminnesresa.
Skyr har äntligen kommit till Sverige.
Från Island.
En syrlig tjock smaksatt yoghurt som jag åt en hel del av när jag jobbade på Island
och familjen jag bodde hos skulle äta fårskalle till middag.
Där gick gränsen för vad jag provar på i matväg.


Fast den var ohemult dyr.
En liten rackarns burk innehållandes knappa 1,5 dl kostar 16 kronor.
Och det på Willys!

Men smaken var precis som jag minns den.
Mums!

Eller som man säger i Island:
Hreinasta saelgaeti!
Hurra!

~ L.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar