måndag 25 juni 2012

Jag hade även tur med vädret.



Midsommarafton anno 2012 hade jag tänkt göra lite och ingenting.
Men när grannfrun bad så vänligt att jag skulle vara skrömtmat åt henne ute i Laxögern under midsommaraftonsdagen,
så kunde jag ju int säg nej.
Och tur var ju det.
Solen sken.
Fick sillunch.
Färskpotatis med smör på.
Fick hugga lite ved.
Sen bar det av ner till hamnen och prova lite fiske.
Hade tagit med mig farsgubbens gamla kastspö för att kolla om det fortfarande höll måttet.
 Lite taskig lina men det gick.
Fast nån fisk fick jag inte,
men
jag fick se en Tärna som störtdök nära mig flera gånger.
Ingen aborre den här gången för den andre lille storfiskar´n .
Men vi fick oss go´fika med vacker vy över havet
och
på udden mittemot hade man hissat flaggan,
dukat långbord ute och sjöng snapsvisor så det hörde bort till oss.
Snacka om sommarkänsla.

Sen gjorde jag gårdstjänst och betsade våra nya utemöbler och fick mig ännu mera sol på köpet.
Fin avslutning på dagen blev rostade rotsaker i ugn och fläskkotletter och en kall Falcon Raw.

Lördagen ägnade jag åt att måla en tavla i blådaste blått.
Öva upp mig inför eftermiddagens bröllopssjungande.
Glädjande nog fick jag med mig två vackra ladies till kyrkan,
som satt utanför på en bänk medans jag sjöng om vacker och evig kärlek och om att vara i himlen varje dag.
Sen om jag sjöng vackert låter jag åhörarna avgöra.
Och solen sken även denna dag.


Lördagskvällen spenderade jag hos min kära kompis Louise för middag i hennes nya lya.
Hon introducerade även den nya fantastiska serien Girls. 
Fullständigt antiglamourgirls som det bara kan vara.
Uttrycket "that stuff that gets around the condom" säger väl allt.
I say no moore.


Kan säga att jag somnade ovaggad båda kvällarna.

Och
 sen att jag söndagkväll hade känslan att i dag måndag så börjar semestern,
 var rätt finfin.


Tack Fru Kram & co
och
 Carina & Berit för det.

~ L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar