måndag 27 oktober 2014

Havsluft.

Min kära granne hörde av sig och frågade om jag ville följa med  i går när de skulle ta upp båten och göra vinter i sin sommarstuga. Eftersom det aldrig passat de senaste månaderna och jag kände att jag behövde se nåt annat än mitt hems fyra väggar efter alla veckor hemmavid hängde jag på.
 Det blev ett par sköna timmar vid havet och det hade hänt en hel del sen jag var där sist.
 
 
  
...









Visst ser du som jag att den gamle rotgubben sitter och mediterar?

Min gamla trätrall från balkongen blev till denna tjusiga duschhörna och altan.

Även småfåglarna trivs här ute.

"Liten" väggavskiljare som går ända från golvet och upp till nocken.

När båten var uppdragen och "vinterställd" tog vi en fika inne och myste vid kaminen.
Medans de plockade ihop och kollade att allt som skulle "vinterbonas" hade blivit gjort, satte jag mig och vila på bänken utanför bastun, njöt av den friska havsluften och susandet i träden. Nästan tyst var det - förutom en och annan pippi som kvittrade på.

 Alldeles, alldeles, underbart var det.

~ L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar