fredag 17 oktober 2014

I väntan på bättre tider.

Efter flera veckor av hemmavarande och i väntan på röntgen, kan det bli en aningens trist att inte kunna göra  mer än bara nödvändigt. Men det glada i det hela är ju att det är inget fel på
 huvudet ( kan opponeras kanske av vissa ), ej heller händer så för att ha nåt att göra fixade jag en skärm till en lampa som saknat en sådan länge
 (tack vare min fyrbente sambo som i yngre dagar klättrade överallt och lyckades riva ner lampan och papperskärmen fick tacka för sig).

Eftersom jag inte hade något "skärmskelett" fick jag lov att tillverka ett dylikt, naturligtvis med assistans av ovan nämnde sambo. Han var väl inte till någon större hjälp men jag fick till den till slut. Och tack vare min fina kompis Jane (ej med efternamnet Doe) som låtit mig ärva en massa tygstuvar efter hennes mamma hittade jag ett dugligt tyg att använda som skärmtyg.

Jag kommer förmodligen inte få anställning som sömmerska av Haute Couture hos Chanels i Paris tack vare min sömnadsskicklighet (har dock sytt en balklänning till min kära brorsdotter Karin en gång för längelängesedan och den höll ihop under balen i alla fall, vad som hände sen förtäljer inte historien).

Nåja,
Här är i alla fall resultatet. 





~ L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar