söndag 23 november 2014

Glada figurer.

När jag i fjol var i Stockholm på dop, traskade jag och min kära svägerska Stockholm city runt. Vi avverkade utan att överdriva nästan alla centrala stadsdelar. Till och med Åhléns på Östermalm fick ett besök då vi p.g.a regn behövde ett paraply. Nåja,
när vi gjorde vår heldag hittade vi av en slump ett litet galleri där man ställde ut keramik och glas i de mest roliga former. Hade gärna lagt beslag på en av de häftiga kandelabrarna, men min resekassa tillät icke sådana extravaganser. Det blev dock ett vykort med en mycket underfundig figur i keramik.
Hade helt glömt bort detta, men nu när jag fick ett il att rensa mitt skrivbord hittade jag vykortet med den söta bibliotekstants-figuren som har titeln Sökmotor .

Konstnärinnan Christina Rosén har glädjande nog en hemsida med ett litet galleri av dessa glada figurer som jag gärna skulle vilja ha något av. Tills dess får jag nöja mig med vykortet.
Alltid någe.
~ L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar