söndag 10 april 2011

Du är som go götta du.

Detta underbara uttryck skrev en nyfunnen kompis till mig häromdagen i ett sms. Gjorde mig verkligen varm i hjärtat. Blev Så Glad!

Erland Josephsson brukar använda ordet begåvad ofta: Att han inte är begåvad med den talangen eller begåvad med det och det. Jag tycker det är ett fint sätt att använda det ordet. Så jag tänkte säga att jag är begåvad med så otroligt många Fina Vänner.

En av dessa  gav mig detta kort när jag fyllde år häromsistens:

Din livsglädje lyser
och skrattet är nära,
vad mer kan man av
en människa begära?

Här får du en dag
som är avsedd för dej,
fylld med vänner och fest.
glada skratt och ståhej!

Må din dag bli härligt full
av sång och glad musik
och vara liksom du min vän
så mysig och unik!


Man kan inte bli annat än Glad av nåt så fint!

Att sparas till en gråmulen dag när allt känns skit och man vill bara räcka ut tungan åt hela världen. Och påminna sig själv att man har vänner som tycker man är som Go Götta. Vänner som är som Go Götta.

~ L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar