söndag 3 april 2011

Lika lika. Bara priset som skiljer.

Har en mycket god väninna som brukar inmundiga sitt rötjut med coca cola - vilket jag ett flertal gånger har pikat henne för. Men nu fick jag äta upp det lite - för igår slötittade jag på kanal 8 och där gick den finfina serien Slottsliv  med allas vår Peder Lamm. Han fick dricka finvodka och ädelt vin från 50 talet. Vinet var nån sort som tydligen kostade 20 000 flaskan. Och så berättade slottsherren att Herr Lamm hade bekänt en ungdomssynd när han som 19 åring med sina kompisar tullade en vinpava hur pappsens vinkällare. Samma sort som ovannämnda - fast från 47. Som dom blandade med coca cola. Så jag ringde henne och sa att hon kunde hädanefter säga att hon var i fint sällskap när nån påpekade hennes udda blandning. Det enda som skiljer sig kantänkas är priset på vinet.

~ L

1 kommentar:

  1. Tillåt mig putsa min monokel... mmm rödtjut med ett tydligt inslag av colasubstans. Götta. :)

    SvaraRadera