lördag 9 april 2011

Och så vardade det vitt.

Nu så. Efter många års pratande så fick jag till slut Tummen Ur och målade om mitt vardagsrum.

Före:



Lisa tog sin tillflykt till balkongen medan Tjårven utsåg sig själv till arbetsledare och vars får man bäst utsikt om inte på Sofias axel. Dock blev han utvisad till toaletten en stund, då han i egenskap av AB Stök och Bök strök omkring de nymålade väggarna vilket resulterade i att han fick vita slingor i pälsen. Efter 10 minuters utvisning (instängde på toaletten) skärpte han dock till sig och valde att studera oss från soffans armstöd istället.

Efter:



 

Det blev en aningens ljusare eller hur? Och alla fina saker som jag har fått eller egenhändigt samlat på mig syns verkligen nu. Tänk vad lite vit färg kan göra! (Ungefär 7 liter)










Och det rosa draperiet skär sig inte längre mot den hemskliga terracottan.








Och detta jobb skulle inte ha gått som en dans om inte Sofia hade hjälpt mig. Och för att hålla orken uppe spelade vi Hoven Droven och gamla discodängor från 90-talet.

Halleluja.

~ L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar