fredag 9 augusti 2013

Hemhemma.

Anlände hem igår efter en fyra dagars vistelse hemhemma hos mamsen. 



 
Njöt som vanligt vackra vyer från vår fina altan.

                                                        Gamle  Tjepps fick jag också gosa med.
                                 Han har  hunnit bli hela 10 år.                                        
  Jämngammal med husse om vi räknar i människoår.
 
 Jag fick njuta också av denna Svala och dess fränder som har byggt bo under taknocken, där min pappa satte upp en planka så de kunde flytta in. Tack vare detta får vi år från år se dessa vackra fåglar när de flyger omkring på nära håll. Till och med att de gör en tur in på altanen. Tyvärr hann jag inte få fram kameran då, men när jag tog detta foto  "posade" hon/han på antenstolpen villigt i flera minuter.
 
Förutom dessa små fjäderfän har  herr & fru Trana bosatt sig nere vid tjänna, och tidig morgon och sen kväll har de väsnats nåt så kolossalt. Mer oväsen än det är i det engelska underhuset.  
 
Förutom naturupplevelser blev det som vanligt god mat och så sover man som en stock när man är däruppe tack vare den rena fjälluften. 
 
Precis som en semestertripp ska vara. 
 
Amen.
 
 
 ~ L.
 


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar