söndag 18 augusti 2013

Väckarklocketid.


Så har man avverkat första veckan jobb. Visserligen mjukstartade jag eftersom jag inte började förrän onsdag, men jääälar så segt det har varit att komma sig upp på morgonen. Kan bero på att jag fick masa mig upp lite tidigare, då jag förutom mina egna 2 fyrbenta sambos skulle se till att frk. Sofias 2 missar och  2 råttor (jo, de samsas tydligen alldeles utmärkt, så länge de hålls åtskilda). 

Har inte ställt väckar´n på en månad - förutom då jag skulle på bröllop den 20 juli och skulle med bussen tidigt. Är inte så förtjust i väckarklockor. Detta ända sedan min mor fick nog en gång i min tidiga ungdom en morgon - då jag i vanlig ordning var en aningens svårväckt efter att inte haft vett att gå i säng i tid, ställde en sån där gammaldags väckarklocka, satte den intill mitt öra när den började ringa och jag höll på att ramla ur tvåvåningssängens övre slaf av ren förskräckelse. Men effektivt var det. Tog bättre än att hon skulle ha skrikit åt mig.

Nu är man i alla fall tillbaks på jobbarbanan, men med lite roliga saker att se fram emot i höst. En Stockholmsresa inkl. dop bl. a.





 De här två älsklingarna är lite sura dock för att matte inte är hemma hela dagarna och passar upp på dem.
 Men vi får leva på alla minnen från mysiga sommardagar. 

Amen.

~ L.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar