torsdag 18 juli 2013

Ett paket kommer lastat med krokodiler m.fl.

I måndags kväll roade jag mig med att ögna igenom Ad libris pocketbestånd på nätet. 
Behöver nämligen något nytt att läsa efter skrubbläsningen.
Roligt att kolla vad som finns. DN. brukar ha bra tips på böcker annars. Förutom deras fantastiskt roliga bibliotekarie Jenny Lindh till vilken man kan skriva och fråga om allt som har med böcker och göra.


Det blev bl. a.  Den store Gatsby , som jag velat läsa länge + 4 pockets till och så dubbel uppsättning av Roald Dahls bok Den enorma krokodilen, som är en bilderbok för barn. Har en svaghet för barnböcker då jag är ganska barnslig av mig. Ska dock inte ha dem själv (fast vem vet). Tänkte ge bort ett exemplar till vardera av de 2 syskonbarnen som har ynglat av sig. Jag tänker som så att jag bor ju int närmast dessa 2 gossar med familj, men jag kan i alla fall bidra till att de får bildning från tidig ålder. Visserligen bidrar ju inte en bilderbok till att läskunnigheten ökar, men det är i alla fall en början.

I alla fall.
Nu har jag fått mejl att sändningen är på väg och vad är väl trevligare att få i brevlådan om inte paket. 
 
Om jag ska läsa vad Krokodilen har för sig?
Självklart. 
SEN ger jag bort den.
Lovar att ni ska få en recension av den också. 

~ L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar