torsdag 11 juli 2013

Mogen för skrubben.

Så,
 äntligen har jag läst ut den där boken jag surrat om länge länge länge att jag ska läsa färdigt. För till skillnad från Eva-Lena Eliasson är jag inte den typen av människa som planerar allt in i minsta detalj och ska prompt vara proper i alla lägen. Däremot skulle jag kunna göra som hon och bli inlåst i kopieringsrummet på skolan där hon jobbar som svensklärare - eller skrubben är det väl snarare än ett rum. 

Utan vare sig klocka eller mobil. 
En hel helg. 

Med det enda ätbara du har  är en 3:a grädde, 1 1/2 Coca cola, samt en flaska sojasås. 
Ingen toalett.
o.s.v.


 Ingen som vet vars hon tagit vägen, då hennes tonårige son lyssnade lite och inget när Eva-Lena sa att hon skulle iväg och kopiera några papper på jobbet, förutom den biten om att hon skulle på affären och han ville ha Coca cola.

Hur skulle Du göra om du blev inlåst i kopierings skrubben en hel helg? Utan vare sig klocka eller mobil.
O.s.v.

Med en kopieringsmaskin som enda sällskap och en massa papper i alla kulörer?

Är Du Mogen för Skrubben?

~ L.


2 kommentarer:

  1. Hej,Jag ser du läser böcker,jag har läst en bra bok som du måste läsa om du inte läst den redan förstås,det är Hundraåringen som hoppa ut genom fönstret och försvann.den va rolig.Ha en bra sommar,jag far upp till stugun i augusti å slåss ve myggen hej

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajje, Hundraåringen har jag läst =) Skall hem jag med i augusti en sväng. Vi kanske träffs då.

      ~ L.

      Radera