onsdag 10 juli 2013

Lite jag tänkt och mycket det blev.

Ledig dag med endast två saker på agendan, nämligen en tur på Blomsterlandet innan det bar iväg till min fantastiska nya osteopat. Efter det hade jag tänkt att bege mig hemåt, äta en god lunch och med en kopp kaffe läsa ut boken jag håller på med. Så blev det icke. Ringde min kompis Lippe på väg till Blomsteraffären då jag traskade förbi hennes gamla gata och kom och tänka på henne. Surrade en stund och sen in för att kolla på blommor. Tyvärr var det ganska magert utbud mot för förra året vid denna tid. Blev en tomatplanta för en tia och och två andra blomster som jag int minns namnet på i detta nu. När jag satt och väntade på bussen ringde Lippe upp och undrade om jag var kvar och om vi skulle ses. Bestämde träff nere på stan. Följde henne och kollade lite kläder, sen en kaffe innan jag traskade iväg till min fantastiska nya osteopat för en lägeskontroll sen jag var där förra torsdagen. På väg dit passerade jag blomsterhandlar´n på torget som hade finrea på lite blommor så då blev det 3 st till. 

 Lippe hämtar upp mig och sen gör vi en tur på andra affärer runt  i stan, inklusive en tredje blomsteraffär där jag hittar  finfina plantor på rea, en rosa Lejongap, en Ringblomma och en blomsterkrasse och en till som jag glömt vad den heter, innan hon skjutsar hem mig. 

Gjorde min plikt och kollade till brorsans blommor. 

Sen blir det till att plantera mina senaste tillskott. Börjar bra, men jag får för mig att jag ska gräva ner tre Lejongap som stått i blomkrukor, i min stora blomlåda nere. Upptäcker att jag har 2 myrfamiljer med äggen på G. Huuuuuuuuu. Så det blir till att göra en rejäl myrsanering innan jag kan göra klart. När jag ändå är i farten skurar jag upp badrummet ordentligt innan jag skurar av mig själv. 

ja, så var den dagen och kvällen gjord. Jag som tänkt att göra lite gjorde mycket och nu är det  jättemysigt på balkongen och Lisa är väldigt sugen på den där tomatplantan så jag har fått rigga lite skyddsställningar så hon inte ska tugga på den. Badrummet är rent. Jag fick också umgås med min fina vän Lippe ett par timmar. Aldrig fel att kunna förena nytta med nöje. 

Hur det gick hos min fina nya osteopat?





Det såg mycket bra ut. 
                                                        
                                                              Det känns mycket bättre.

                           Om än jag inte är redo för att delta i några gymnastiska olympiader riktigt än.
                                                     Och om än jag inte ser nå bättre ut heller.

                                                 Jag kommer dock  garanterat somna ovaggad.
     Och förhoppningsvis slipper jag drömma om myror som vill hämnas för att jag sabbat deras bo.
                                                                                   Amen.

~ L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar