måndag 15 juli 2013

Mjukstart på ledigheten.

Första dagen. Semester. 
Igår kväll när jag cyklade hem från jobbet,  kändes det verkligen Underbart att Äntligen få Semester. Fast i morse, kändes det ändå konstigt att veta att man har 30 dagars ledigt framför sig. Och tomt på något vis. Kan ju bero på att man är så inne i att komma ihåg allt som ska meddelas till ens vikarie och det som rör vårdtagarna eftersom man ska vara borta ett tag. Efter en lång sovmorgon och kollande på reprisen av Vickan´s födelsedagskalas fick jag för mig att städa - då jag liks skulle tvätta så var det lika bra att "schwii å" städningen också. Rensade bort det sista skräpet på balkongen då jag ändå var i farten. 
Känns himla skönt att ha ett rent hem och tvätten fixad.

Det blev en mjukstart på ledigheten. 
Men i morgon blir det bara Lat Lat Lat.
Strunt samma att det regnar.



Amen.

~ L.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar