lördag 21 februari 2015

Catwalk och vårlängtan.


Min kära gamla säng är åter i användbart skick så i natt fick jag sova gott utan några incidenter.

Vaknade upp till en solig dag och inte så värst kallt ute heller.

Ringer och sjunger för min käre broder som fyller år idag. Han befinner sig på vischan med frun. De ska bege sig ut i skogen på skotertur och koka kaffe i sotupanna över öppen eld.
 Godare kaffe än så finns inte.
 
Fröken Lisa har gjort sin första riktiga
 vårpromenad på  balkongräcket. Hon har suttit och vädrat vårluft och längtan efter blomstertider är stark. Jag längtar också och låter balkongdörren stå på glänt ett par timmar för att släppa in frisk luft och höra det ljuvliga ljudet av fågelsång.

På tv är det skidor på längden och tvären. 
Äter gårdagens pizza kall med varmt gott chocochili yogi thé till och en semla till dessert. 
Får väl fira att fröken Kalla tog sitt första individuella medalj (brons) i VM. 



En riktig njutarlördag skulle jag vilja kalla det. 

Amen.
~ L.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar