lördag 14 februari 2015

Till Åminne av ett hjärta som slutat slå.

 

På alla hjärtans dag 
för 6 år sedan 
gick en av de häftigaste damer jag någonsin känt 
ur tiden.

Jag hade äran att få ha henne till granne.  
Många visdomar gav hon mig. Liksom många glada minnen. 
 På köpet fick jag lära känna hennes goa döttrar.


Man kan säga att hon tajmade rätt dag då det var denna dag som hennes
 redan så sköra hjärta slutade slå.
Men hennes livsvilja var det absolut inget fel på.
Där kan man snacka om Lady Power.

 
Nu får du göra allt det du såå längtade efter när inte kroppen riktigt ville vad sinnet önskade.
Som att Gå barfota på en havsstrand.

Tack Valda för allt det Fina.

 






 




2 kommentarer:

  1. TACK..Du Lillemor för ditt varma omtankeshjärta

    SvaraRadera
  2. Vad fint och varmt du skrivit om mor Valda.Så roligt att få läsa dina tankar och upplevelser om henne.
    Håller helt med dig om att. Hon var en .... Lady power.
    Minns episoder, då hennes hjärta gjorde snabba snabbrusningar, då böjde hon sig fram och andades djupt, så djupt, för att någon minut senare, resa sig upp, och glatt utbrista. " NÄ! Jag
    dog inte den här gången heller!" Hon var helt otroligt, vilken humor och vilken livsglöd som fanns inom henne.och vilket minne hon hade, där kom vi yngre långt efter.

    Varm kram till dig från Anna-Lena

    SvaraRadera