måndag 2 februari 2015

Söndagslek och iskonst.


På fyran går konståknings -EM. Vilka fantastiska artister på is de är! Det att bli upplyft och lyckas rotera fyra varv i luften innan hon landar utan att drutta på ändan är helt otroligt.
Lika bra gick  det inte för ett av de andra paren. Killen snubblar PRECIS innan de ska göra sitt bravurlyft.  Skulle verkligen inte vilja vara i hans skridskor i det skedet. Hon var INTE glad.
 De verkar ha blivit sams iallafall lagom till uppvisningen. Som vanligt var den helhäftig. Hade gärna varit på plats i Globen och sett den. Har också haft en dröm om att få åka och titta på någon av de där Disney-på-is- showerna.

Under tiden får mina missar roa sig med en ny leksak som jag köpt. Ser ut som ett metspö med en fiskefluga modell mycket mycket större - fast utan krok.  Första gången jag tog fram den lekte Tjårven i över timme med den. Även gamla fröken Lisa gick igång på den. Hon brukar föga intressera sig för alltför ansträngande lekar. Jag måste gömma den i garderoben annars skulle de hålla på med den hela tiden. I övrigt är de inte så intresserad av köpesleksaker.  Tjårvens favoritgrejor är  mina hårsnoddar (som han tycker är hans) som vi kör apportering med (han började göra det själv), och en brun virkad "mormorsruta" som han har snott och tuggat på och lekt med så den har blivit alldeles ruggad och rund så den faktiskt ser ut som en liten mus. Ibland är det någon av mina raggsockar som han släpar runt på.


Ute yr snön över tak och träd. Så gött att få vara inomhus och mysa.
Och äta årets första nybakta semla.

~ L.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar