fredag 20 februari 2015

Sänghaveri.

I morse klockan väldigt tidigt fick den här damen och undertecknad ett
 lite bryskt uppvaknande.
Jag skulle vända mig i sängen och PANG!! .... så låg  jag helt plötsligt i en "båt". 
Yrvaket började jag fatta vad som hänt och lyckades till slut kravla mig ur 
den havererade sängen. Den stackars missedamen - som legat och snusat sött vid min högra sida, försvann desto fortare.
 
Nu låter det värre än vad det var faktiskt.
 Det visade sig vara slån som håller upp resårmadrasserna i mitten, hade lossnat i fästet vid huvudgaveln.
Som tur var har jag ju  himla snälla grannar, och fru Krams äkta hälft har lovat hjälpa mig att staga ihop sängschabraket så det håller ett tag till.

Tills dess får jag kampera på soffan och det är väl inte det värsta faktiskt, men ens säng är alltid ens säng.


En som däremot tycker att det är jättejättejätteroligt är Tjårven, för han har kommit på att man kan klättra jättefort uppför sidorna på bäddmadrasserna, som jag lutat mot väggen
 i väntan på hjälpen.

Jag får väl skylla mig själv att jag döpt honom till Tjårven.
Han gör verkligen skäl för namnet ibland, men han är så otroligt klok och kärleksfull däremellan så han blir snabbt förlåten.

~L.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar