onsdag 4 februari 2015

Ha en bra dag!




Jag vet inte om det är på grund av att det börjar gå mot ljusare tider, och  det är därför folk är betydligt vänligare? Åtminstone de expediter och diverse telefonister (inte sådana där envisa telefonsäljare som inte kan ta ett NEJ) jag har haft att göra med de senaste veckorna  som efter avslutat köp/samtal önskat mig en bra dag. Inte på ett rutinmässigt sätt utan som att de Verkligen Menar Det.

Sånt smittar verkligen av sig på mig och får mig att vilja göra likadant. Med mina vårdtagare och  mina nya kollegor när jag går hem för dagen. När jag pratar med någon av mina nära och kära i telefonen eller när vi skiljs åt efter en träff. Jag säger det till mina fyrfota sambos när jag åker till jobbet eller vad det nu är för äventyr jag ska ut på.

Sen
 brukar jag alltid säga God Morgon! till busschauffören som kör mig till jobbet. Hen stiger ju upp mitt i natta för att börja jobba, så att ge hen ett vänligt bemötande kanske tar bort lite av det motiga med tidiga morgnar. Har märkt att de resenärer som kliver på samtidigt som mig börjat göra detsamma som jag gör.

Tror faktiskt att dessa små glada gärningar gör världen till en liten bättre plats att leva på.

Många bäckar små som dom säger.

Ha en bra dag!

~ L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar