söndag 5 augusti 2012

Golvad.

Så är 2012´s första augustihelg snart till ända.
Mams och jag gjorde en liten shoppingrunda igår också.
Blev en hel del gående och naturligtvis skulle det börja regna som värst då.
Sen gourmetmiddag med surströmming och en kall öl till. Mittimaten knackade det på döra och brorsan med fru dök upp. Trevligt extra middagssällskap.

 
Fick sova betydligt skönare fredag och lördag natt då jag lånade en extramadrass av grannfrun. I natt lyckades jag dock med konststycket att "ramla av" madrassen och slog i höger armbåge i golvet. Fallhöjd: ca 15 cm. Är ju van att husera i en dubbelsäng alldeles själv. Nästan. Har två fyrbenta sambos som kommer och går på natten. Men svängradien på en madrass på golvet är ju inte så stor och då kan ju lätt såna där udda olyckor hända. Har redan en rejäl sårskorpa på vänster armbåge som jag inte har något minne av hur den kom till (nej, jag har inte varit ute och svirat och gjort fyllegrejor).
Kanske är det åldern? Man börjar stöta i möbler och dörrar utan att man kommer ihåg det,  förrän man upptäcker att det blöder eller har rejäla stora blåmärken helt plötsligt en dag.


Kollade in slutet på "Du har mail" igår kväll medans jag virkade sulor till babysneakers. Hade glömt hur den slutade och igår förstod jag varför. Det var så lamt slut så till och med med Hollywoodmått mätt var det översliskigt slut. Alltså? Han vet att det är Hon med den lilla bokhandeln på hörnet som Han håller på att konkurrera ut med sitt stora kommersiella bokvaruhus och Hon inte ens undrar varför Han dyker upp när Hon ska ha en date??? Och det Hela Tiden?!?! Och HON, när HAN kommer där med sin jycke till parken där hon har stämt träff med den där hemlige snubben-som-vi-vet-är-samma-snubbe-som-hon-ogillar. Hon bara står där och lipar och: Åhhh, jag önskade att det var Du som var Han.
Va fan?!?!
Alltså, jag skulle ha blivit förbannad och frågat vad han sysslat med.
Snacka om.
Kommer defintivt att komma ihåg hur dåligt den slutade den här gången.
Och aldrig mera se filmen. Inte ens slutet.


Nu ska jag helga söndagen och ligga på soffan under täcket och läsa lite DN.

~ L. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar